Τουίγκι | e-gynaikes.gr

Τουίγκι

Δημοσιεύθηκε 26/10/2015

Η Τουίγκι γεννιέται ως Λέσλι Χόρνμπι στις 19 Σεπτεμβρίου 1949 σε εργατικό προάστιο του Λονδίνου: ήταν η μεγαλύτερη από τις τρεις κόρες του μαραγκού πατέρα και της βιομηχανικής εργάτριας μητέρας και αγωνίστηκε από νωρίς για καλύτερη ζωή μέσα στη χτυπημένη από τη φτώχεια οικογένεια.

Ήδη από το σχολείο άρχισαν να την αποκαλούν «Τουίγκι», «Κλαράκι» δηλαδή, για την αγοροκοριτσίστικη εμφάνισή της. Κάτι που δεν θα την πείραζε ωστόσο πολύ καθώς οι μέρες της στο σχολείο ήταν μετρημένες: σε ηλικία 15 ετών εγκαταλείπει τη μόρφωση για να πιάσει δουλειά.

Κι ενώ τα εφηβικά της χρόνια αναμένονταν δύσκολα, εκείνη τα πέρασε σαν παραμύθι: νοτιοαφρικανός φωτογράφος (που λίγο καιρό αργότερα θα υπέγραφε τα εξώφυλλα της «Vogue») προσλαμβάνεται για να φωτογραφίσει τη βιτρίνα του κομμωτηρίου που δούλευε το σχεδόν ανορεξικό κορίτσι και μένει άναυδος από το ασυνήθιστο στιλ της. Αφού εξασφάλισε την άδειά της να τη φωτογραφίσει, της φόρεσαν ψεύτικες βλεφαρίδες (σήμα κατατεθέν της αργότερα), της έκοψαν τα μαλλιά α λα γκαρσόν (τους πήρε περίπου οκτώ ώρες να τελειοποιήσουν την πρώτη κουπ) και το φαινόμενο Τουίγκι είχε μόλις γεννηθεί!

Ανάρπαστο top model




Το ανδρόγυνο στιλ του μοντέλου πια, με τα κοντά μαλλιά, τα μεγάλα μάτια με τις τονισμένες βλεφαρίδες, την ψιλόλιγνη και «στεγνή» σιλουέτα και την εύθραυστη ομορφιά έκανε πολύ γρήγορα τον γύρο του δυτικού κόσμου, αποκτώντας αμέτρητες φανατικές θαυμάστριες στα πέρατα της Δύσης!

Στα επόμενα χρόνια, άπειρες μικρές Τουίγκι θα έκαναν την εμφάνισή τους φορώντας εξωφρενικά μίνι και μπαρέτες και μοστράροντας μακριές φράντζες. Το πρόσωπο της Τουίγκι μεσουράνησε στα μέσα της δεκαετίας του 60 (1966-1969), γινόμενη το αδιαμφισβήτητο πρόσωπο που χαρακτήρισε την επανάσταση των 60s, ένα ιδιότυπο κράμα αθωότητας και τόλμης δηλαδή.

Σύντομα η εφημερίδα «Daily Express» θα ανακηρύξει την καχεκτική σιλουέτα της Τουίγκι σε «Πρόσωπο του 1966», γεννώντας έτσι έναν θρύλο, ένα σύμβολο της δεκαετίας με τον ίδιο τρόπο που ήταν οι Beatles και οι Rolling Stones. Σε επίπεδο φήμης εξάλλου η Τουίγκι δεν είχε να ζηλέψει σε τίποτα τα μουσικά ινδάλματα του νέου κόσμου!

Κι έτσι πριν καλά-καλά το καταλάβει θα περάσει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, θα γίνει το αγαπημένο πρόσωπο της «Vogue» και θα κατακτήσει τη μόδα ως ένα από τα πρώτα -αν όχι το πρώτο, όπως λέγεται συχνά- supermodel της Ιστορίας!

Η Τουίγκι συμπύκνωνε ιδανικά την επανάσταση των ηθών της δεκαετίας του 60 δημιουργώντας ένα νέο πρότυπο ομορφιάς: του λιπόσαρκου και ασθενικού μοντέλου, μια εικόνα δηλαδή που θα ερχόταν για να θρονιαστεί για τα καλά στα χρόνια που θα ακολουθούσαν, μέχρι και τις μέρες μας φυσικά. Επίγονοί της ήταν εξάλλου μοντέλα όπως η Κέιτ Μος, που ακολουθούσαν τα ίδια ακριβώς στιλιστικά και εμφανισιακά χνάρια…

Σταθερή αναφορά της «Vogue» πλέον και όλων των μεγάλων περιοδικών μόδας (όπως το «Elle»), η Τουίγκι δεν έμεινε στο modeling: ήδη από το 1967, όταν μετακόμισε στις ΗΠΑ για να λάμψει στο διεθνές στερέωμα της πασαρέλας, δημιούργησε τη δική της σειρά ρούχων, μετρώντας πληθώρα ακόμα από επιχειρηματικές κινήσεις που θα της έφερναν πέρα από δόξα και πλούτη.

Στην Αμερική συνεργάστηκε εκτεταμένα με τον περίφημο φωτογράφο Richard Avedon, οι φωτογραφίες του οποίου με την Τουίγκι φιγουράρουν πια στα ιστορικά χρονικά της μόδας και φιλοξενούνται σε μουσεία σε όλο τον κόσμο, όπως το περίφημο ΜΟΜΑ της Νέας Υόρκης.

Η Τουίγκι έγινε τόσο δημοφιλής στο αμερικανικό έδαφος που μέχρι και η Barbie βάλθηκε να της μοιάσει!

Περισσότερα προϊόντα Τουίγκι έμελλε να κυκλοφορήσουν σύντομα στην αγορά, θέλοντας να δανειστούν την ιδιαίτερη λάμψη του μικροσκοπικού «φαινομένου» από τη Βρετανία, του top model τσέπης. Χιλιάδες νεαρές γυναίκες κόπιαραν το στιλ της και χρησιμοποιούσαν πια τις δικές της ψεύτικες βλεφαρίδες για να της μοιάζουν ακόμα περισσότερο…

Επόμενες περιπέτειες καριέρας
Μπορεί το αδύνατο και καχεκτικό κορμί της να αποτέλεσε καινοτόμα εξέλιξη στον χώρο της μόδας και η σιλουέτα της να έμοιαζε με εύθραυστη μαριονέτα, κάνοντας πολλούς φωτογράφους να τη δουν ως ολοζώντανη κούκλα, η Τουίγκι όμως δεν θα έμενε στην επικράτεια της μόδας για πολύ.

Η καριέρα της στο modeling κράτησε εξάλλου πολύ λίγο, από το 1966-1969 κυρίως, προλαβαίνοντας φυσικά να αφήσει το στίγμα της βαθιά χαραγμένο στη μόδα, κάτι που το βλέπουμε εξάλλου μέχρι και σήμερα.

Κι έτσι από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, στον απόλυτο κολοφώνα της καριέρας της, έβαλε τις πασαρέλες και τις φωτογραφήσεις στον πάγο κυνηγώντας πια το όνειρο της ηθοποιίας!

Αφού κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στο μιούζικαλ «Boy Friend» (1971) και περάσει από μπόλικες ταινίες, με αρκετή μάλιστα καλλιτεχνική επιτυχία, η Τουίγκι δεν είχε να ζηλέψει πια σε τίποτα τις γνωστότερες συναδέλφους της στην υποκριτική…

Το 1980 εμφανίστηκε και στους «Blues Brothers», ενώ 8 χρόνια αργότερα θα παίξει δίπλα στη μεγάλη Σίρλεϊ ΜακΛέιν στη «Madame Sousatzka» (1988)!

Η Τουίγκι ανέβηκε και στη σκηνή του θεάτρου, ξεκινώντας από το 1983, όταν έκανε το ντεμπούτο της σε μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ («My One and Only»). Στα επόμενα χρόνια, πέρα από τη σταθερότητα που εξασφάλιζε πια ρόλους σε σινεμά και θέατρο, η Τουίγκι θα έκανε και αμέτρητες εμφανίσεις στην τηλεόραση, από σειρές μέχρι και εκπομπές ψυχαγωγικού χαρακτήρα.

Στην αμερικανική τηλεόραση η Τουίγκι έγραψε τη δική της σελίδα, εμφανιζόμενη ακόμα και στην κριτική επιτροπή του «Americas Next Top Model»…

Το 2005, η Τουίγκι έγινε το πρόσωπο των Marks & Spencer, λειτουργώντας όχι μόνο ως μοντέλο αλλά και ως σχεδιάστρια της φίρμας. Παρά το προχωρημένο της ηλικίας της σήμερα, δανείζει συχνά τη φιγούρα της σε προωθητικούς σκοπούς εταιριών, όπως στα προϊόντα ομορφιάς Olay.

Ταυτοχρόνως, παραμένει συνεχώς στη δημοσιότητα γράφοντας βιβλία, ηχογραφώντας δίσκους αλλά και αποτελώντας αντικείμενο ερευνών και ντοκιμαντέρ για τη ζωή της αλλά και τη μόδα γενικότερα, έτσι σύμβολο και ορόσημο μιας ολόκληρης εποχής καθώς είναι.

Η Τουίγκι συνεχίζει δυναμικά να αποτελεί ενεργό, ξεχωριστό και ιδιότυπο κομμάτι της μόδας, περιφέροντας ταυτοχρόνως τον μύθο της σε τηλεόραση, σινεμά και μουσική βιομηχανία…

Πηγή : www.newsbeast.gr