Οι ευεργετικές ιδιότητες του κρασιού | e-gynaikes.gr

Οι ευεργετικές ιδιότητες του κρασιού

Δημοσιεύθηκε 22/11/2015

Mπορεί πολλές από τις τροφές που μας αρέσουν να θεωρούνται ανθυγιεινές, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με το κρασί. Η κατανάλωση κρασιού είναι κάτι που μας αρέσει αλλά μας κάνει και καλό, αρκεί να πίνουμε με μέτρο. Γιατί πρέπει να πίνουμε και πόσο βελτιώνει την υγεία μας το κρασί; Δείτε παρακάτω!

Το κρασί μας αδυνατίζει!
Τα κρασιά που έχουν παλαιώσει σε δρύινο βαρέλι μας βοηθούν να ελέγξουμε το βάρος μας. Όλα αυτά τα άρθρα που δημοσιεύονται κατά καιρούς με εντυπωσιακούς τίτλους («Το κρασί αδυνατίζει»…κοκ) λένε εν μέρει την αλήθεια. Φαίνεται ότι το ελαγικό οξύ που περιέχεται σε κάποια κρασιά βοηθά στη μείωση του λιπώδους ήπατος (κύρια αιτία της παχυσαρκίας που μας δυσκολεύει από το να χάσουμε βάρος). Βέβαια το ελαγικό οξύ δεν υπάρχει στη σύσταση αυτού καθεαυτού του κρασιού, εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων. Το ελαγικό οξύ μεταφέρεται στο κρασί από τα δρύινα βαρέλια. Όσο περισσότερο μένει το κρασί σε δρύινο βαρέλι, τόσο περισσότερο ελαγικό οξύ κερδίζει, Έτσι, πίνοντας ένα ποτήρι κρασιού καλά παλαιωμένο μπορούμε να μειώσουμε τα λιπαρά στο συκώτι που μας προκαλούν διάφορες παρενέργειες (όπως τη παχυσαρκία).

Το κρασί λειτουργεί ως αντικαταθλιπτικό
Το αλκοόλ κάνει τον οργανισμό να εκλύει σεροτονίνη, ντοπαμίνη και οπιοειδή πεπτίδια στον εγκέφαλο. Αυτές οι ουσίες του εγκεφάλου δημιουργούν ευχάριστα συναισθήματα, όπως ευφορία, ευγνωμοσύνη και ευεξία. Τα καλά νέα είναι ότι αν πίνουμε με μέτρο, μπορούμε να νιώθουμε αυτή την ευφορία κάθε φορά που καταναλώνουμε ένα ποτό. Αν όμως πίνουμε χωρίς σταματημό, συνέχεια, καταστρέφονται τα επίπεδα ντοπαμίνης και της σεροτονίνης στον οργανισμό και αυτό μας οδηγεί σε κατάθλιψη! Γιαυτό, παν μέτρον άριστον.

Το κρασί μας κάνει σοφότερους
Το κρασί καθυστερεί την σταδιακή εξασθένηση του μυαλού, που συμβαίνει σε όλους όσο μεγαλώνουν. Οι άνθρωποι που πίνουν ένα ποτηράκι κρασί καθημερινά, μπορούν να αποτρέψουν ή να καθυστερήσουν την γνωστική εξασθένηση. Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε πέρσι εξετάστηκαν για 10 χρόνια, 7.153 άντρες και γυναίκες, με μέση ηλικία τα 56 έτη, όσον αφορά τη δυνατότητα μάθησης, την ικανότητα συγκέντρωσης και τη μνήμη τους. Παραδόξως, οι γυναίκες που έπιναν είχαν καλύτερες επιδόσεις στη προσοχή και τη μάθηση, από αυτούς που δεν έπιναν καθόλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι άνθρωποι που έπιναν κρασί έτρωγαν πιο υγιεινά τρόφιμα, είχαν καλύτερη μόρφωση, ασκούνταν περισσότερο, και είχαν φυσιολογικό βάρος. Έτσι, μπορούμε να πούμε ότι το να πίνουμε κρασί αποτελεί μέρος ενός γενικότερου υγιεινού τρόπου ζωής. Επίσης, είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι οι άνθρωποι που έπιναν πέραν του μέτρου είχαν γρηγορότερη εξασθένηση του μυαλού. Ναι, το μέτρο είναι το κλειδί.

Ποιό είναι όμως το μέτρο στη κατανάλωση κρασιού;
Τα καλά νέα είναι ότι μπορούμε να πίνουμε κρασί καθημερινά, απλά όχι τόσο πολύ όσο μπορεί να έχουμε συνηθίσει. Επίσης, δεν έχει σημασία αν είναι κόκκινο, λευκό ή ροζέ. Το “μέτρο” είναι για τις γυναίκες 1 ποτήρι την ημέρα και για τους άνδρες 2 ποτήρια. Κάθε ποτήρι κρασιού υπολογίζεται περίπου στα 150 ml(με 13% abv). Αν πίνετε πολύ, μετριάστε το. Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Κατάχρησης Αλκοόλ και Αλκοολισμού των ΗΠΑ, οι γυναίκες δεν πρέπει να πίνουν πάνω από 3 ποτά σε μία μόνο ημέρα (σε μια περίοδο 24 ωρών) και οι άνδρες πάνω από τέσσερα. Υποστηρίζουν επίσης ότι η κατανάλωση όλη την εβδομάδα δεν πρέπει να είναι περισσότερο από 7 ποτά την εβδομάδα για τις γυναίκες και όχι περισσότερο από 14 ποτά για τους άνδρες.

Πηγή : www.krasiagr.com