Φάβα: τα οφέλη που την καθιστούν τόσο δημοφιλή | e-gynaikes.gr

Φάβα: τα οφέλη που την καθιστούν τόσο δημοφιλή

Δημοσιεύθηκε 13/12/2015

Αγαπημένη για πολλούς τροφή, η φάβα αποτελεί ένα από τα πιο γευστικά όσπρια της ελληνικής -και όχι μόνο- γης. Και ποιος δεν έχει απολαύσει πουρέ από φάβα με ελαιόλαδο, φρεσκοστυμμένο χυμό λεμονιού, ψιλοκομμένο ή καραμελωμένο κρεμμύδι και κάπαρη;

Η φάβα προέρχεται από το σπέρμα λαθουριού, ενός είδους κουκιού, καταναλώνεται συνήθως σε μορφή πουρέ ως ορεκτικό ή συνοδευτικό, ωστόσο υπάρχουν διάφορες γευστικές παραλλαγές.

Θρεπτικά συστατικά
Η φάβα περιέχει υψηλής ποιότητας φυτικές πρωτεΐνες, οπότε και καταναλώνεται αντί του κρέατος από τους χορτοφάγους ή όσους διανύουν περίοδο νηστείας για θρησκευτικούς ή άλλους λόγους.

Στην περίπτωση αυτή, όπως όλα τα όσπρια, συνιστάται να καταναλώνεται σε συνδυασμό με ρύζι, φαγόπυρο ή άλλα δημητριακά ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη σύνθεση πρωτεϊνών.
Η φάβα περιέχει ακόμη φυτικές ίνες, μαγνήσιο, μαγγάνιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, σίδηρο, φυλλικό οξύ, κάλιο, χαλκό, βιταμίνες του συμπλέγματος Β (κυρίως Β1 και Β5), τρυπτοφάνη, ισοφλαβόνες, ποτάσιο.

Οφέλη φάβας
Χάρη στα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά της, η φάβα φέρεται να:
-Προστατεύει την καλή λειτουργία της καρδιάς
-Βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος
-Συνδράμει στη ρύθμιση της χοληστερόλης
-Βοηθά στη ρύθμιση του σακχάρου
-Βοηθά στη διατήρηση του βάρους σε υγιή επίπεδα
-Βοηθά στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης.

Πηγή : www.mednbeau.gr